måndag, maj 19, 2014

Vad hände?

Liksom tvätten som skulle vikas, arbeten som skulle förberedas och saker som skulle sorteras samlades på hög, samlades även blogginläggen. De fanns någonstan under pannbenet, men orden formades bara i tankar, inte i text.
Det går bara en viss tid att ha för mycket att göra och alltid göra undan allt halvhjärtat i sista minuten. Till slut säger ens finurliga kropp lyckligtvis stopp. Turligt nog hade jag bokat in en två veckors semester i april. Den första längre vintersemestern jag haft på 15 år...och jag vilade och andades och i takt med att jag slappnade av och andades djupare kände jag hur orken kom tillbaka.

Och jag beslöt, igen en gång, att bryta av piskan jag svingar över min egen rygg och börja vara snällare mot mig själv. Och nu är jag det. Krävande kommer jag alltid att vara, men jag skall försöka vara tålmodigare med mig själv också Då tror jag att jag är tålmodigare med min kära make också. Och det uppskattas säkert...

Vi firade 20-års bröllopsdag på semesterresan
Ann-Mari

2 kommentarer:

  1. Åhh, du är tillbaka! Jag har saknat dig, men svingar ingen piska! Blogga i den takt du orkar, jag är envis och fortsätter kolla och hoppas, och är glad för de bidrag du skriver, men överlever även utan dem!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ner dina tankar om detta :)