onsdag, oktober 23, 2013

Konsten att kombinera

...eller att kombinera konst.

Med hjälp av dottern Alexandra målade jag en häst på en vägg för något år sedan. Nu går Alexandra ett mellanår på hantverkarlinje på en folkhögskola och producerar allt möjligt åt mig och åt sig själv.
Åt sig gjorde hon denna skärm, till vilken hon ännu skall fixa tyg på de enskilda panelerna. När hon och pappan hämtade hem skärmen blev den av en slump placerad i hallen precis framför hästen. Under dagen hajade vi alla i tur och ordning till över hur det såg ut som en enhet.

Hästen skulle passa perfekt i skärmen, problemet är att den är målad direkt på en tegelvägg, inte på en duk...


Det var länge sedan jag var här inne. När jag förlorade (eller glömde) rutinen med att blogga var det som om allt annat på listan över saker som jag inte gjort genast tog över den "lediga" tiden. Men den listan blir inte heller kortare - tvärtom. Alltså skall jag komma in i den här rutinen igen. Lära mig kombinera saker jag vill göra med saker jag bör göra. Igen börja skriva ner vad som händer och vad jag funderar på. Och besöka mina bloggvänner igen.Jag har saknat er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver ner dina tankar om detta :)