fredag, oktober 25, 2013

Små saker - stor glädje

Rebecka kommer hem idag för att tillbringa höstlovet hemma hos oss. Jag har längtat efter henne. 
Vi gjorde om hennes gamla rum till hobbyrum och från det att jag i söndags bäddade en madrass åt henne har Rebeckas katt Bobo sovit där. Han längtar också efter sin flicka...


När Rebecka, som 17-åring flyttade till Nässjö hade hon med sig flera tunga lådor och väskor. Dessa var fyllda med de saker hon inte "klarar sig utan", dvs hennes allra käraste böcker. Ca 200 stycken. De har hon nu haft runt om i sin lilla lägenhet. 

(Dessa bilder är lånade från nätet)

Så hittade jag en stor begagnad bokhylla till bra pris på det lokala köp- och säljtorget. Några e-mail senare hade jag köpt den. Kvarstod problemet att få hem den till Rebecka. Säljaren sa att den var väldigt tung. Rebecka ville ogärna fråga någon kompis föräldrar och jag grubblade. Vi skall själva dit över julen, men säljaren ville bli av med hyllan genast.
Efter mera grubblande mailade jag Rebeckas hyresvärd med mitt lilla problem. Och det skötte de om! Jennie och Rasmus for med paketbil och hämtade hyllan och bar sedan upp den tre trappor med Rebecka. Någon timme senare skickade en nöjd dotter mobilbilder på en bokhylla fylld med böcker. 

Vad glad jag blir över människor med stora hjärtan och vilja att hjälpa till!

4 kommentarer:

  1. Det finns mänskliga guldkorn där man minst anar. Tack och lov!
    Njut av samvaron!

    kram
    Karin

    SvaraRadera
  2. Vad gulligt av dem! Och av dig :)

    SvaraRadera
  3. menhej...jag har saknat dig!!! Vad mysigt det verkar i eder värld Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Ohh, sånt värmer alltid! Kul för dig att få hem henne nu. Och böcker gör det hemtrevligt, snart kan jag packa upp alla mina böcker nere i vår källare, jag längtar!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ner dina tankar om detta :)