tisdag, augusti 20, 2013

Tillbaka i tiden

Min semesterpaus blev längre än jag tänkte mig. Det var för att jag gick tillbaka i tiden...ända till medeltiden.

Foto från vår Medeltida fest denna sommar

Fast det tog inte flera hundra år att komma tillbaka från medeltiden...enbart ett klädbyte så var vi tillbaka i nutiden! Jag gick tillbaka till tiden innan bloggar.
Efter vår semesterresa sköt jag upp återupplivningen av bloggen dag efter dag. Ju längre jag sköt upp det, desto svårare verkade det att skriva ett inlägg och vara tillbaka. Vad skulle jag skriva om mitt i allt? Referera semestern, eller bara börja med ett inlägg om dagen nu?
Detsamma gällde för att läsa mina favoritbloggar. Jag hade ju missat flera veckor - skulle jag bara börja läsa från stunden, eller gå tillbaka tills där jag slutade läsa? 
Och så skulle jag vilja städa upp här lite. Jag skulle bland annat vilja minska etikettantalet drastiskt, men vet inte hur jag kan göra det...
Lättare än att svara på dessa frågor, var att fortsätta tystnaden. Och så glömde jag bort mina inloggningsuppgifter till min egen blogg!
Jag beslöt att verkligen känna efter om jag vill blogga, så jag lät helt enkelt allt vila. Och kom fram till att jag saknade både skrivandet och läsandet...så nu är jag tillbaka.
En helt vanlig tisdag. När det är höst i luften, tunga moln skymmer solen, och luftfuktigheten är hög. En tisdag när vi igen är bara yngsta dottern och jag kvar hemma, för att äldsta dottern har återvänt till sin studieort, och mannen har börjat sina arbetsresor igen.
Och katterna protester över att ytterdörren nu stängs för nätterna och de inte kan komma och gå som de vill på glasverandan också. 





4 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig precis, men så tog jag tjuren vid hornen, och nu är det ingen hejd på mig alls. Har fler inlägg färdigskrivna till och med. :)
    Welcome back!

    SvaraRadera
  2. Så där är det! Precis så där...och så är man här igen, kan intet annat.
    Roligt att du hittade till nutid igen fastän du är rasande tjusig som medeltidsmänniska också.

    Välkommen tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, så glad jag är att du tog det beslutet, jag har saknat dig!

    SvaraRadera
  4. Har saknat dina inlägg, välkommen tillbaka!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver ner dina tankar om detta :)